tren
tren

Diagnostik

Detaylar

  • Eğitimi Veren: M.Eng. Can Acar
  • Süre: 2 Gün
  • Katılımcı sayısı: En fazla 16 kişi 

  • Yer: Çevrimiçi (Online)

  • Ön Koşul: Otomotiv sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak

  • Eğitim Dili: Bu eğitim 3 farklı dilde sunulabilir: Türkçe, İngilizce ya da Almanca

    Kayıt için formu doldurunuz.

Sorularınız için...

Hedef Kitle

  • Yazılım Mühendisleri
  • Yazılım Mimarları
  • Proje Liderleri
  • Müdürler

Diagnostik ile İlgili Her Şey: On-Board ve Off-Board Diagnostics

Diagnostik eğitiminde On-Board (Araç İçi) ve Off-Board (Araç Dışı) Diagnostikleri arasındaki kilit farkları öğrenecek ve deneyimleyeceksiniz.

On-Board ve Off-Board’tan ne anlıyoruz? Hangi amaca hizmet ediyor? Her EKÜ’nün sahip olduğu teşhis yönetimi nasıl gerçekleşir? Sistem nasıl tepki gösterir? Hatalar nasıl okunur ve engellenir? Diagnostik nasıl test edilir ve nasıl belgelendirilir? (ODX) Diagnostik servisleri nelerdir ve nasıl geliştirilir? ve tabi ki Diagnostik İletişim Protokolü: UDS…

Günümüz otomobillerinde elektronik haberleşme öylesine büyük bir önem kazanmıştır ki araç içerisindeki sistemlerin yüzde 70’ini elektronik oluşturur. Yalnızca yüzde 30’u mekanik birleşenlerdir.

Eğitim İçeriği:

  • Diagnostik’in Genel Görünümü
  • Standart Tanımlar (Örnek: DTC – Diagnostik Hata Kodu)
  • Karşılaştırma: On-Board / Off-Board Diagnostics
  • Diagnostik(Teşhis) Testi İçin İletişim Protokolü: UDS (Unified Diagnostics Services)
  • Ağ İletişim Protokolleri: CAN, Flexray
  • Diagnostik Servislerin Geliştirilmesi 
  • ODX’in AvantajlariBenefits of ODX Exchange
  • Bir ya da birden fazla EKÜ’nün geliştirilmesi ve diagnostik testi
  • Örnekler
  • AUTOSAR ve Diagnostik’e özgü standart yazılım paketleri(BSW)
    • DCM: Diagnostic Communication Manager (Diagnostik İletişim Yöneticisi)
    • DEM: Diagnostic Event Manager (Diagnostik Olay Yöneticisi)
    • FIM: Function Inhibition Manager (İşlev Engelleme Yöneticisi)
  • On-Board Diagnostik Sertifikasyon ve Dökümantasyonu